Στο τέλος του χρόνου το Προεδρικό Διάταγμα για το παραλιακό μέτωπο “Καλοχώρι-Αγγελοχώρι”
Την εκτίμηση ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των εγκρίσεων, έτσι ώστε να προχωρήσουν οι επιμέρους μελέτες για το νέο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης, εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, σε εκδήλωση με θέμα «Έργα & Δράσεις ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη του 2030».
Στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η ΕΥΑΘ, το ΕΥΑΘ, ΤΕΕ/TΚΜ και η ΔΕΘ-HELEXPO με την υποστήριξη της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ και του ΚΤΙΡΙΟforTHESS, ο κ. Μπίλλιας παρουσίασε τον σχεδιασμό για την αξιοποίηση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου από τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου, μέχρι την άκρη του Αγγελοχωρίου στον δήμο Θερμαϊκού, μήκους 40 χιλιομέτρων. Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του έργου, ανέφερε πως έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της διαβούλευσης με την κατάθεση υποδείξεων, παρατηρήσεων και προτάσεων από την πλευρά των εμπλεκόμενων φορέων και αναμένεται η απάντηση του υπουργείου σχετικά με το ποιες από αυτές υιοθετεί και ποιες απορρίπτει. «Αναμένουμε τις αποφάσεις της κυβέρνησης, για να πάμε στο επόμενο βήμα των εγκρίσεων και την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Στόχος μας είναι μέσα στο 2023 να έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και να ξεκινήσουμε ταυτόχρονα τις μελέτες και τους απαραίτητους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, για να σχεδιάσουμε το νέο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε, να καλέσουμε μεγάλα γραφεία του εξωτερικού να συμμετέχουν σε αυτόν τον σχεδιασμό, με στόχο το 2025 να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα με χρόνο ολοκλήρωσης μέχρι το 2030», ανέφερε.
Όσον αφορά στο κόστος, ο κ. Μπίλλιας επισήμανε πως η πρώτη αδρή εκτίμηση είναι περί τα 500 εκ. ευρώ, με πιθανές πηγές χρηματοδότησης το ΕΣΠΑ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και σε κάποια έργα τη σύμπραξη δημοσίου ιδιωτικού τομέα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γιώργος Τσακούμης, ανέφερε πως η ιδέα για του έργο γεννήθηκε στο Τεχνικό Επιμελητήριο επί προεδρίας του κ. Μπίλλια και το υιοθέτησε η περιφέρεια. Τόνισε, δε, ότι υπάρχει ομοφωνία για το σχέδιο, στο οποίο συνεργάστηκαν αρμονικά η περιφέρεια, επτά δήμοι, με την αρωγή του υπουργείου και κυβέρνησης.
Το σχέδιο ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, Τάσος Τζήκας. Έκανε λόγο για ένα εμβληματικό έργο, που θα βελτιώσει απίστευτα την ποιότητα ζωής, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει κατηγορία». Ο κ. Τζήκας υπεραμύνθηκε για μια ακόμη φορά τη διατήρηση της έκθεσης εντός αστικού ιστού, χαρακτηρίζοντας μονοθεματικές τις αντιδράσεις, οι οποίες, πάντως, όπως είπε, εκφράζονται με αξιοπρέπεια και επιχειρήματα.
Στο ζήτημα των συνδέσεων της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος τόνισε την ανάγκη να βελτιωθούν οι χερσαίες προσβάσεις από την Κεντρική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια, καθώς επίσης και οι συνοριακοί σταθμοί που, όπως είπε, βρίσκονται σε τραγική κατάσταση. Ο ίδιος σημείωσε πως η νέα προγραμματική περίοδος είναι η ευκαιρία για να συνδεθεί η περιοχή με την Κεντρική Ευρώπη και σιδηροδρομικά. Για την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι είναι δύσκολη η αλλαγή της κατάστασης, ωστόσο υπογράμμισε πως πρέπει να εξεταστεί άμεσα η κατασκευή μαρίνων, αλλά και η δημιουργία προαστιακού μέχρι τα Νέα Μουδανιά.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος σημείωσε πως τα έργα που παρουσιάστηκαν αποτελούν μέρος του σχεδιασμού της κυβέρνησης, της Ατζέντας 2030. Ο υφυπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι θα μπορέσει το σχέδιο να επιτύχει για τρεις λόγους. Πρώτον, διότι για πρώτη φορά όλοι οι φορείς της πόλης είναι «από την ίδια πλευρά του λόφου», δεύτερον διότι «υπάρχει κυβέρνηση που έχει αποδείξει πως ό,τι λέει το κάνει» και τρίτον γιατί υπάρχουν χρηματοδοτικοί πόροι.
Εκ μέρους των διοργανωτών, ο πολιτικός μηχανικός και εκδότης του «Κτίριο Εκδόσεις», Πέτρος Παπαϊωάννου, επισήμανε πως τα τελευταία 40 χρόνια δεν έχουν γίνει αρκετά σημαντικά έργα στη Θεσσαλονίκη, η οποία «έχασε μεγάλες βιομηχανίες, μεγάλους επιχειρηματίες, μεγάλες εκθέσεις, ισχυρά ΜΜΕ, επιτυχημένα Φεστιβάλ και ισχυρούς πολιτικούς παράγοντες που ενδιαφέρονταν κάποτε για αυτήν». Τόνισε ότι πλέον χρειάζονται μόνο προσθέσεις και όχι αφαιρέσεις και εποικοδομητικές προτάσεις για τη βελτίωση των υποδομών της πόλης.
Πηγή: voria.gr