Στην Αλγερία και την Τυνησία με τον “Φιλέα Φογκ” (ΦΩΤΟ)

ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΛΑΜΠΡΟΥ

Το ταξίδι στην Αλγερία ξεκίνησε από το Timimoun μία γοητευτική πόλη-όαση χτισμένη στο κόκκινο σουδανέζικο στυλ στο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Βόρεια και την Δυτική Αφρική και περιτρυγιρισμένη από χρυσαφένιους αμμόλοφους. Ενώ στα γύρω χωριά το Ighzer και το Ouled Said βρίσκεται η πραγματική ζωή των βεδουίνων.

Και συνεχίσαμε οδικώς για την Ghardaia το ωραιότερο στολίδι στο κομπολόι της πεντάπολης του M Zab όπου ανακαλύψαμε τον θησαυρό των πέντε οχυρωμένων πόλεων που είναι η μία πιο γραφική από την άλλη όλες χτισμένες πάνω σε γραφικούς λόφους με τον δικό τους πιραμοειδή μιναρέ.Και μεταξύ τους το μοναδικό Beni Isguen το προπύργιο των υπερσυντηριτικών μοζαβιτών μουσουλμάνων όπου απαγορεύονται οι φωτογραφίες, το κάπνισμα αλλά και τα σορτς.

Πήγαμε στην Melika στο Bou Noura και στο El Ateu την πιο παλιά πόλη χτισμένη το 1012. Και συνεχίσαμε για την πόλη των τρούλων το El Oued και με διαδοχικές πτήσεις φτάσαμε στο Tamanarasset στην τελευταία πόλη πριν την Σαχάρα και τον δρόμο προς το Timbuktu.και πήγαμε στα βουνά του Assekrem όπου απολαύσαμε από το ερημητήριο του Foucault την μαγική εικόνα της ανατολής του πορφυρού ήλιου.

Και επιστρέψαμε στην πρωτεύουσα το Αλγέρι με την Kasbah να ξεχωρίζει σε ένα από τα ωραιότερα μέρη της Μεσογείου ψηλά πάνω από το λιμάνι, όπου ανάμεσα στα στενά σοκάκια με τις οσμές των μπαχαρικών υπάρχουν κατάλοιπα της ακρόπολης, παλιά τουρκικά σπίτια με όμορφη ξυλογλυπτική, παλιά τζαμιά και παλάτια οθωμανικού στυλ όπως το Dar Hassan Pacha.

Επόμενος σταθμός μας η Τυνησία με επίσκεψη στα ερείπια της Καρχηδόνας και στο γραφικό χωριό Sidi Bou Said κρεμασμένο θαρρείς ανάμεσα σε γη και ουρανό που με τους θόλους και τις μπουκαμβίλιες, τις μπλε ξύλινες πόρτες με τα μπρούτζινα καρφιά να συνδυάζονται τέλεια με το εκτυφλωτικό άσπρο των τοίχων και με την πανέμορφη θέα της Μεσογείου, μοιάζει με εικόνα καρτ-ποστάλ.

Και συνεχίσαμε για τα νότια περάσαμε από τον κόλπο του Hammamet και την ιερή πόλη Kairuan μία από τις 7 ιερές πόλεις του Ισλάμ με το μεγάλο τζαμί που χτίστηκε το 670 και από την Gafsa την πρώτη πόλη-όαση στον δρόμο προς την έρημο.και καταλήξαμε στην Tozeur μία πόλη χτισμένη με συμμετρικά τούβλα από το χώμα της ερήμου.Και αφού διασχίσαμε την αποξηραμένη λίμνη Chott El Jerit καταλήξαμε στην Gabes. και φτάσαμε στο σπουδαιότερο ίσως αξιοθέατο της Τυνησίας την πόλη των τρωγλοδυτών Matmata, όπου οι βέρβεροι έχουν κατασκευάσει τις υπόγειες κατοικίες τους δημιουργώντας μία εξωπραγματικί υπόγεια πόλη με σκαμμένα δωμάτια στα βράχια που χρησιμοποιήθηκε ως σκηνικό στην ταινία <Πόλεμος των Άστρων>.

Και ανακαλύψαμε και τα ksar τα οχυρωμένα προπύργια των βερβέρων με την χαρακτηριστική αψιδωτή δομή. Και καταλήξαμε στηn Jerba <το νησί των λοτοφάγων> της Οδύσσειας απολαμβάνοντας την μεσογειακή ομορφιά.

Στην επιστροφή περάσαμε από το El Jem και θαυμάσαμε το πολύ καλά διατηρημένο ρωμαικό Καλοσσαίο του 3ου αιώνα που χωρούσε κάποτε 30.000 θεατές.

Διαβάστε τα βιβλία του Αριστείδη Λάμπρου….