Πότε θα φτάσει το Μετρό στη Περαία; Ολο το σχέδιο και ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης
Το Μετρό εδώ και λίγα 24ωρα είναι μια πραγματικότητα για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Ενα όνειρο που έγινε…αλήθεια και το απολαμβάνουν, πια, καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι.
Τι θα γίνει όμως με τις επεκτάσεις του;
Ο Πρωθυπουργός δήλωσε πως σε έναν χρόνο οι συρμοί θα έχουν φτάσει στη Καλαμαριά και αμέσως μετά θ΄ αρχίσει η επέκταση στα δυτικά.
Τι θα γίνει όμως με το αεροδρόμιο και σε ότι μας αφορά: Πότε θα δούμε Μετρό στη Περαία;
Η σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» είναι απόλυτη προτεραιότητα, αλλιώς θα είναι παράδοξο να έχει η Θεσσαλονίκη μετρό, να συνδέονται πολλές περιοχές και να μη συνδέεται με αυτό το αεροδρόμιο.
Έτσι πιθανότατα θα πάρει προτεραιότητα η επέκταση προς το αεροδρόμιο (μετά την επέκταση προς το Παπαγεωργίου), η οποία όπως είπε ο κ. Ταχιάος κατά την παρουσίαση της μελέτης ανάπτυξης του μετρό, θα είναι υπόγεια.
Βέβαια ακόμα δεν έχουν γίνει μελέτες, αλλά η πολιτική βούληση είναι αυτή. Η σύνδεση του αεροδρομίου γίνεται με μια γραμμή ως συνέχεια της επέκτασης στην Καλαμαριά. Αρχίζει δηλαδή από τον τερματικό της Μίκρας και φτάνει μέχρι το ThessIntec. Οι σταθμοί, που δείχνουν και την όδευση του μετρό, είναι σε Ανωτέρα Σχολή Πολέμου, Πατριαρχικό (Mediterranean Cosmos, όπου για το μέλλον θα υπάρχει «αναμονή» για επέκταση προς τη Θέρμη), Διαβαλκανικό, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Αεροδρόμιο και ThessIntec.
Προφανώς αυτό για να γίνει θα απαιτηθούν σημαντικότατοι πόροι και πολλά χρόνια, καθώς μιλάμε μόνο για σχέδια κι όχι για οριστικές μελέτες. Οι πρώτες από αυτές αρχίζουν όπως προαναφέρθηκε τώρα και η διάρκειά τους, όπως και η διάρκεια κατασκευής των έργων είναι άδηλη προς το παρόν.
Όμως μια εικόνα του σχεδιασμού και του μέλλοντος του Μετρό Θεσσαλονίκης τη δίνουν. Ο σχεδιασμός συνεπώς δείχνει ένα Μετρό με δυο γραμμές και 44 σταθμούς, που έχει χρονικό ορίζοντα το 2040 και υπολογίστηκε πως με αυτό τότε θα μετακινούνται κάθε μέρα 286.000 επιβάτες. Το τελικό συνολικό μήκος των γραμμών μετρό στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα θα είναι 48 χλμ. και η δυνατότητα εξυπηρέτησης θα αφορά σε 678.000 επιβάτες.
Υπομονή, λοιπόν, ακόμη 16 χρόνια…