“Η διάβρωση των ακτών στο ΚΑΠΠΑ συνεχίζεται…”
Ενημέρωση για την διάβρωση των ακτών του Θερμαϊκού από την “Δράση Πολιτών”. Η παράταξη του κ. Χατζηβαλάση αναφέρεται διεξοδικά στο συγκεκριμένο θέμα, υπογραμμίζοντας πως η διάβρωση στο ΚΑΠΠΑ, συνεχίζεται…
Διαβάστε αναλυτικά:
“Συνέχεια των πεπραγμένων τα οποία διετελέστηκαν για τη διάβρωση των ακτών σε σχέση με την κατασκευή του αεροδιαδρόμου 1028 του Αερολιμένα Μακεδονίας, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τα γεγονότα όπως εξελίχθηκαν από την αρχή, σε σχέση με τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις και από μεριάς της τότε Νομαρχίας και από μεριάς του Δήμου Θερμαϊκού .
Την αρχική περιβαντολλογική που ψηφίστηκε το 1999 από το τότε Νομαρχιακό συμβούλιο αλλά και από το Δήμο Θερμαϊκού προέβλεπε δύο σημαντικότατες παραμέτρους.
α) Πιθανές επιπτώσεις της διάβρωσης των ακτών με παρακολούθηση αυτών. β) Το ποσό των 2 δις δραχμών για αποκατάσταση ζημιών των διαβρώσεων των Ακτών του Θερμαϊκού..εάν και όταν χρειαστεί.
Παράλληλα με απόφαση του τότε Δημοτικού Συμβουλίου και με τοπογράφο, τοποθετήθηκαν πάσσαλοι στην ακτογραμμή ιδιαίτερα στη θέση ΚΑΠΠΑ, ώστε να μπορεί να ελέγχεται οποιαδήποτε διαφοροποίηση των ακτών.
Επειδή,πολύ σύντομα σε χρονικό ορίζοντα, άρχισε να διαφαίνεται μία σημαντική διαφοροποίηση των νερών της ακρογραμμής, ζητήθηκε από την τότε κυβέρνηση να ενεργοποιηθούν οι περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις και τα συμφωνηθέντα.
Δυστυχώς δεν υπήρχε ανταπόκριση θεωρώντας ότι δεν υπάρχει τόσο σημαντικό πρόβλημα.
Το θέμα έφτασε στα επόμενα χρόνια, με δικηγόρο τον κύριο Νικόπουλο οριζόμενο από το Δήμο Θερμαϊκού, στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
Η προσφυγή αφορούσε:
α) Να ισχύσουν τα συμφωνηθέντα περιβαλλοντολογικά μέτρα.
β) Να σταματήσει η μεταφορά υλικού για το μπάζωμα από τον Όλυμπο και το λιμάνι της Κατερίνης και πάρουν υλικό από τη Σουρωτή.
γ) Να γίνουν τα πρόδρομα έργα των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων.
Όσο αφορά τις ακτές του Δήμου Θερμαϊκού σε σχέση με τη διάβρωση, δυστυχώς σήμερα στο σημείο ΚΑΠΠΑ, η μετακίνηση της ακτογραμμής είναι πάνω από 30 μέτρα και η διάβρωση συνεχίζεται.
Το 2005 έρχεται η Διοίκηση Αλεξανδρή με τα 2/3 τουλάχιστον των Δημοτικών Συμβούλων να απαρτίζουν τη σημερινή Διοίκηση του Δήμου. Επίσης και στην κυβέρνηση ο αρμόδιος τότε Υπουργός είναι ο Σουφλιάς.
Σε επικοινωνία του τότε Δημάρχου Αλεξανδρή και του υπουργού Σουφλιά, ο τελευταίος προκειμένου να σταματήσει η προσφυγή στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να συνεχιστεί το έργο του αεροδιαδρόμου, υπόσχεται στο Δήμαρχο την καταβολή τριών εκατομμυρίων ευρώ όπως επίσης και την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.
Στην κυριολεξία, η τότε Διοίκηση με εντολή της, σταματάει τον δικηγόρο Νικόπουλο, μάλιστα κατεβάζοντας τον από το αεροπλάνο τη στιγμή που ο ίδιος θα κατευθυνόταν προς τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια και εκεί σταματάει η οποία δική μας προσφυγή.
Όμως δυστυχώς, ούτε τα Τρία εκατομμύρια πήρε ο Δήμος (εκτός κι εάν αυτά αφορούν τη χρηματοδότηση του πάρκου στην Ανθέων με το περιβάλλοντα χώρο της Εκκλησίας Πέτρου και Παύλου), άλλα ούτε και την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου,το οποίο μέχρι και σήμερα ταλαιπωρεί οικονομικά όλες τις τσέπες των ανθρώπων των οποίων έχουν, είχαν τα χωράφια τους μέσα σε αυτό το γενικό ΓΠΣ βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μπορέσουν να γίνουν οι διάφορες διεργασίες και να τελειώσει η όλη αυτή διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης.
Ο κύριος Αλεξανδρής ενημερώθηκε τότε για τη μη τήρηση, του ελέγχου της ακτογραμμής από την κυβέρνηση Καραμανλή, και από τον κύριο Παναγιώτη Ερμείδη μαζί με τον κύριο Πάνο Ζέρβα,ο οποίος ήταν ένας εκ των πολιτών οικολόγος ο οποίος ασχολούνταν ιδιαίτερα με το θέμα της διάβρωσης των ακτών του Θερμαϊκού. Επίσης το θέμα αργότερα από τους ίδιους ως μέλη της Συμπολιτείας στη προηγούμενη Διοίκηση,τέθηκε και στον κύριο Μαυρομάτη, την επόμενη διοίκηση από του Αλεξανδρή, ο οποίος τους ανέφερε ότι πλέον δεν μπορούν να έχουν επαφή με τον εργολάβο του έργου.
Ακολούθως η Δράση Πολιτών, στη νέα Διοίκηση , εξαρχής έβαλε το θέμα προ της οριστικήςπαράδοσης παραλαβής του έργου του 1028 στο αεροδρόμιο Μακεδονία .
Επίσης αυτό που γνωρίζουμε εμείς είναι ότι ένα μικρό ποσό της τάξης των 120.000 ευρώ υπήρχε ως μελλοντική περιβαλλοντολογική επίπτωση στον εργολάβο σε περίπτωση αποκαταστάσεων Διαβρώσεων, το οποίο έληγε με την οριστική παράδοση παραλαβή του έργου η οποία έληξε το Δεκέμβριο του 2019 χωρί πάλι ανακαίνηση του θέματος προ της λήξης. Έκτοτε είμαστε χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση στο οποιοδήποτε πρόβλημα ή την μελέτη η οποία έγινε επί διοίκησης Μαυρομάτη από το Πανεπιστήμιο σχετικά με το τι πρέπει να γίνει για μερική αποκατάσταση των ζημιών από τη διάβρωση η οποία έχει συντελεστεί εξαιτίας του Αεροδιαδρόμου”.