Γλαβίνας: “Απαιτείται καλύτερη διασύνδεση του Δήμου Θερμαϊκού με τον αστικό ιστό”

Γλαβίνας: “Απαιτείται καλύτερη διασύνδεση του Δήμου Θερμαϊκού με τον αστικό ιστό”

Ημέρες Διεθνούς Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη και το ζήτημα της ανάπτυξης παραμένει προτεραιότητα για μία περιοχή που υπολείπεται σε πολλούς τομείς. Για το θέμα αυτό, ο διευθυντής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ και υποψήφιος βουλευτής στη Β΄ Θεσσαλονίκης, Θανάσης Γλαβίνας, αρθρογράφησε στη Voria.gr.

Μάλιστα έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Δήμο Θερμαϊκού και την συγκοινωνιακή διασύνδεσή του με τον αστικό ιστό.

Διαβάστε το άρθρο του κ. Γλαβίνα:

“Ας ξεκινήσουμε από μία παραδοχή που φτάνει στα όρια της κοινοτυπίας αλλά ουδείς μπορεί να την αμφισβητήσει: Η Θεσσαλονίκη, ως συλλογική έννοια όπως αυτή περιλαμβάνει τον αστικό ιστό αλλά και τις περιφερειακές περιοχές της που ανήκουν στην οικεία περιφερειακή ενότητα, δεν εκμεταλλεύεται επ’ ωφελεία της τις δυνατότητές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της με αποτέλεσμα να βρίσκεται εγκλωβισμένη εδώ και δεκαετίες σε μία αναπτυξιακή στασιμότητα. Επιπλέον, κατά καιρούς δηλώσεις και προεκλογικού τύπου υποσχέσεις «η Θεσσαλονίκη θα γίνει η πρωτεύουσα των Βαλκανίων», όπως πρόσφατα αναφέρθηκαν εκ νέου από υπουργικά χείλη, τείνουν να αποτελέσουν ανέκδοτα για τους πολίτες της περιοχής, οι οποίοι, χορτάτοι από ανεκπλήρωτες αφηγήσεις και ανολοκλήρωτα οράματα, στέκουν δικαιολογημένα δύσπιστοι απέναντι στα μεγάλα λόγια.

Το ερώτημα ωστόσο παραμένει και αναζητεί από τους κάθε λογής εμπλεκόμενους, απάντηση: Τι ανάπτυξη ταιριάζει στη Θεσσαλονίκη, ποιος είναι ο σωστός δρόμος για να επιτευχθεί αυτό ώστε να αλλάξει το αρνητικό πρόσημο και η Θεσσαλονίκη να ξεφύγει από την προκαθορισμένη μοίρα της και να γίνει μία σύγχρονη Μητρόπολη στην νοτιοανατολική Ευρώπη.

Οι προτάσεις είναι αλήθεια δεν λείπουν: Κατά καιρούς, τίθενται στο δημόσιο διάλογο ενδιαφέρουσες σκέψεις για προτάσεις και έργα τα οποία θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής και αποτελέσουν αναπτυξιακούς πυρήνες. Τα συγκοινωνιακά δίκτυα αποτελούν έναν κρίσιμο παράγοντα. Η περιφέρεια της Θεσσαλονίκης δεν στερείται μεγάλους οδικούς άξονες (π.χ. ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδός) ωστόσο απαιτείται προσοχή στις δευτερεύουσες οδικές αρτηρίες των περιφερειακών Δήμων, η καλύτερη διασύνδεση των οποίων τόσο μεταξύ τους όσο και προς/από τον αστικό ιστό δημιουργεί, πέρα από την ασφάλεια, και αναπτυξιακή δυναμική. Ειδικότερα παράλιες περιοχές με τουριστικό ενδιαφέρον κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όπως οι Δήμοι Θερμαϊκού και Βόλβης χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ενώ και οι ορεινές περιοχές εξαιτίας του δύσβατου ανάγλυφού τους επιζητούν πάντα βελτιωτικές δράσεις.

Το έργο του Μετρό, θα αποτελέσει μία συγκοινωνιακή ανάσα αλλά μόνο για ένα κομμάτι, την Ανατολική Θεσσαλονίκη. Απαιτείται η άμεση εκκίνηση των διαδικασιών για την συμπερίληψη και της δυτικής Θεσσαλονίκης. Επιπλέον το ανώτερο έργο πρέπει να επεκταθεί περαιτέρω με δίκτυο υπέργειου σιδηρόδρομου, που θα συνδέει από τα ανατολικά την Καλαμαριά με το αεροδρόμιο και τους ανατολικούς περιφερειακούς Δήμους (Θέρμης Θερμαϊκού) όσο και δυτικά με προαστιακό σιδηρόδρομο προς τους δυτικούς Δήμους της Θεσσαλονίκης και σε πρώτο πλάνο τη σύνδεση με το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης στη Σίνδο και την εξυπηρέτηση χιλιάδων φοιτητών σε καθημερινή βάση.

Τα παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης αποτελεί μία ακόμη φιλόδοξη ιδέα που μπορεί να δημιουργήσει αναπτυξιακές προοπτικές. Από δυτικά προς τα ανατολικά, μία ανεξάντλητη πηγή ανάπτυξης, η βιτρίνα της περιοχής, αποτελεί ελπιδοφόρα προσέγγιση για την εκμετάλλευση ενός συγκριτικού πλεονεκτήματος. Ειδικότερα, το δυτικό μέτωπο παραμένει παντελώς ανεκμετάλλευτο και απαξιωμένο. Η ανάδειξη του σε σημαντικό αναπτυξιακό πόλο μπορεί να οδηγήσει σε συνολική αναβάθμιση ολόκληρη την πολλαπλώς επιβαρυμένη δυτική περιοχή, κυρίως του Δήμου Δέλτα.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί επίσης ένα σύγχρονο σύμπτωμα της εποχής: Ανάπτυξη χωρίς ανθεκτικότητα και προστασία από τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να υπάρξει. Η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη με σημαντικής περιβαλλοντικής σημασίας τοπία, τα οποία ωστόσο χρήζουν προστασίας και φροντίδας. Βιότοποι, δασικές εκτάσεις και παράλιες περιοχές προσφέρουν σημαντικές ανάσες επαφής με τη φύση. Αλλά χρειάζονται άμεσα έργα για την προστασία τους ενώ πρόσφατα έντονα καιρικά φαινόμενα ανέδειξαν αδυναμίες που απαιτούν άμεσες ενέργειες πρόληψης και προετοιμασίας για τα μελλούμενα.

Σε μία κοινωνία απογοητευμένη από απατηλές προσδοκίες χρειάζεται ένα «συγκρατημένο» όραμα με συγκεκριμένο πλάνο για το πώς σχεδιάζεται να προχωρήσει η ευρύτερη περιφέρεια της Θεσσαλονίκης στα επόμενα χρόνια. Τα ανωτέρω ζητήματα από κοινού με άλλες αναπτυξιακές προτάσεις που έχουν τεθεί στο δημόσιο διάλογο πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητες για την επόμενη μέρα. Οι καθυστερήσεις σε πολλά μέτωπα είναι ήδη μεγάλες και ενισχύουν την απογοήτευση και τις χαμηλές προσδοκίες των πολιτών. Χρειάζεται αλλαγή παραδείγματος και μία νέα πραγματικότητα. Άμεση, υλοποιήσιμη και ελπιδοφόρα”

Αφήστε μια απάντηση