Η πρόταση Χατζηβαλάση για την επέκταση του Μέσου Σταθερής Τροχιάς ως το Τεχνολογικό Πάρκο

Η πρόταση Χατζηβαλάση για την επέκταση του Μέσου Σταθερής Τροχιάς ως το Τεχνολογικό Πάρκο

Με προσωπική του επιστολή προς τον δήμαρχο, Γιώργο Τσαμασλή, ο επικεφαλής της “Δράσης Πολιτών”, Γιώργος Χατζηβαλάσης, καταθέτει την πρότασή του για την επέκταση του Μέσου Σταθερής Τροχιάς μέχρι το Τεχνολογικό Πάρκο.

Διαβάστε την επιστολή:

“Κύριε Δήμαρχε,

Πριν ένα χρόνο, σε πανηγυρική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αποδεχθήκαμε ομόφωνα την απόφαση της οριστικής εγκατάστασης του Τεχνολογικού Πάρκου 4ης γενιάς στον δήμο μας και άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες για την θέση του θεμέλιου λίθου. Δεν θα αναφερθώ στους λόγους εγκατάστασης του Τεχνολογικού Πάρκου στην περιοχή μας, πράγμα που δεν είναι άλλωστε της παρούσης. Θα επισημάνω μόνο τους στρατηγικούς λόγους της επιλογής αυτής.
Η Θεσσαλονίκη είναι η μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη της χώρας, με δυο (2) Πανεπιστήμια θεωρητικής και ένα (1) τεχνολογικής κατεύθυνσης, αλλά κυρίως, λόγω της γειτνίασης της συγκεκριμένης περιοχής με το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» επιλέχθηκε η Περαία για την εγκατάσταση του Τεχνολογικού Πάρκου 4ης γενιάς.

Συγκοινωνιακές Υποδομές

Ι. Μέσο Σταθερής Τροχιάς (Ελαφρύ Μετρό)

Η περιοχή εγκατάστασης του Τεχνολογικού Πάρκου δεν εξυπηρετείται από κανένα συγκοινωνιακό μέσο, οι δε δρόμοι που το περιβάλλουν είναι μια βαθμίδα πάνω από τους αγροτικούς χωματόδρομους με επικάλυψη μιας φλούδας ασφάλτου. Με αυτές τις υποδομές είναι δυνατόν να επιτελέσει τον σκοπό της ίδρυσης του; Φαντάζεστε επιχειρηματίες, ερευνητές, πανεπιστημιακούς καθηγητές ή ακόμη και μελετητές να αναγκάζονται να κάνουν καθημερινά ένα ολόκληρο ταξίδι για να έρθουν στο χώρο της δραστηριότητάς τους; Φαντάζεστε αντίστοιχους Βαλκάνιους ή Ευρωπαίους επισκέπτες να προσγειώνονται στο σύγχρονο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και μετά, να ψάχνουν να βρουν τρόπο πρόσβασης στον χώρο του Τεχνολογικού Πάρκου; Ασφαλώς Όχι! Απαιτούνται σοβαρές συγκοινωνιακές υποδομές, που θα κάνουν το Τεχνολογικό Πάρκο ελκυστικό και εύκολα προσβάσιμο. Από την άλλη μεριά, το επίγειο μέσο σταθερής τροχιάς, που θα φτάνει στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» χρειάζεται και έναν ικανό χώρο για την αναστροφή της πορείας του (όπως γίνεται και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πόσο δύσκολο είναι να έρθει η γραμμή αυτή μέχρι το Τεχνολογικό Πάρκο;

Η μικρή μετατόπιση κατά 1.850 μέτρα (σημειώνεται με κόκκινο χρώμα στο χάρτη) και εγκατάσταση του τερματικού σταθμού (Τ/Σ) σε χώρο νότια του Τεχνολογικού Πάρκου, θα έδινε λύση και στα δυο αυτά προβλήματα, αλλά θα έδινε οριστική λύση τόσο στην συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση όλου του δήμου Θερμαϊκού, όσο και στην βιωσιμότητα της γραμμής, αφού -εκτός των ταξιδιωτών του αεροδρομίου- θα απευθύνεται στο δυνητικό επιβατικό κοινό των 50.000 κατοίκων του δήμου μας, ο οποίος θα ενωθεί πλέον με το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και θα αποτελεί τμήμα αυτού.

ΙΙ. Συνδυασμός Parking και Μέσων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Γύρω από τον χώρο εγκατάστασης του Τεχνολογικού Πάρκου υπάρχουν ικανές δημοτικές εκτάσεις των όμορων δήμων Θερμαϊκού και Θέρμης, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν τον Τερματικό Σταθμό, αλλά και ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης, όπου θα μπορούν να αφήνουν τα αυτοκίνητα τους οι κάτοικοι του δήμου και να συνεχίζουν την πορεία τους με το μέσο σταθερής τροχιάς. Ο χώρος του parking θα μπορούσε να συνδυαστεί και με ένα Σταθμό ΒΑΚ (Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) με σημεία φύλαξης και φόρτισης μέσων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον, όπως τα απλά ή ηλεκτρικώς υποβοηθούμενα ποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερ και αυτοκίνητα, διαθέσιμα προς ενοικίαση στους επιβάτες. Όλη η έκταση της παραλιακής ζώνης -στην οποία κατοικεί το 65% του πληθυσμού του δήμου μας- είναι εύκολα προσβάσιμη με το ποδήλατο ενώ το γεωγραφικό ανάγλυφο της Άνω Περαίας και Άνω Ν. Επιβατών καθώς και των άλλων Δημοτικών Κοινοτήτων, μπορεί να εξυπηρετηθεί με τα ηλεκτρικά σκούτερ και αυτοκίνητα. Εκείνο που επείγει, είναι η δημιουργία δικτύου ποδηλατικών δρόμων σε όλη την έκταση του δήμου μας. Σαν ΔΡΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ έχουμε καταθέσει 5 ανάλογες προτάσεις για ένταξη του δήμου μας σε ανάλογα προγράμματα, που θα εξασφαλίσουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις απαραίτητες υποδομές χωρίς μέχρι σήμερα, δυστυχώς, να κατορθώσουμε να σας πείσουμε για την αναγκαιότητα τους.

ΙΙΙ. Οδική Διασύνδεση

Η διαπλάτυνση του μοναδικού οδικού άξονα που συνδέει το Τεχνολογικό Πάρκο με τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας στο ύψος της Σχολής Κωνσταντινίδη και η επέκεινα προέκταση του κατά 2.250 μέτρα μέχρι την διασταύρωση της περιφερειακής οδού Πλαγιαρίου – Μηχανιώνας (σημειώνεται με λευκό χρώμα στο χάρτη), θα φέρει πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη το Πλαγιάρι, τον Τρίλοφο, την Επανομή, την Μηχανιώνα και την Κερασιά, οι κάτοικοι των οποίων θα μπορούν να έρχονται εύκολα στον Τερματικό Σταθμό και να μετακινούνται μέσω αυτού προς το κέντρο. Ο άξονας αυτός υπάρχει από ετών στον οδικό σχεδιασμό της Περιφέρειας ΚΜ, αλλά δεν ολοκληρώθηκε μέχρι σήμερα.

Ένταξη των έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης

Το Ταμείο Ανάκαμψης που δημιουργήθηκε για την ενίσχυση των κρατών μελών στην προσπάθεια ανάκαμψης τους από την πανδημία, τείνει να εξελιχθεί σε ένα μεγάλης τάξεως χρηματοδοτικό εργαλείο για τις οικονομίες του νότου. Η χώρα μας διεκδικεί μεγάλο μερίδιο αυτών των ενισχύσεων, με την ανοχή των ισχυρών κρατών της ΕΕ. Αναζητούνται για χρηματοδότηση μεγάλα εμβληματικά έργα που θα προβάλλουν το πρόσωπο της Ενωμένης Ευρώπης. Το έργο της επέκτασης του Μετρό μέχρι το αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» περιλαμβάνεται στο Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών – Μεταφορών της Θεσσαλονίκης για το 2020, το οποίο έμεινε στα χαρτιά, λόγω της υπερδεκαετούς οικονομικής κρίσης. Είναι επιτακτική ανάγκη λοιπόν, να δημιουργήσουμε συμμαχίες για να προβάλλουμε την αναγκαιότητα και πολλαπλή χρησιμότητα της επέκτασής του, τόσο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όσο και στο Υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών και να ασκήσουμε την μέγιστη δυνατή πίεση για την χρηματοδότηση του. Παράλληλα θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα της χρηματοδότησης όσων έργων μπορούν να ενταχθούν και στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί η ένταξη τους στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, να μπορέσουμε να τρέξουμε την ένταξη τους στο άλλο.

Αυτή θα είναι η καλύτερη συνεισφορά του δήμου μας στην λειτουργία του Τεχνολογικού Πάρκου, αλλά και η απαρχή μιας αναπτυξιακής προοπτικής, την οποία μελετάμε και θα παρουσιάσουμε πολύ σύντομα, στα πλαίσια μιας συνολικής πρότασης, για τον δήμο που εμείς ονειρευόμαστε.
Για την
ΔΡΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
Γιώργος Χατζηβαλάσης”.

bestcity

bestcity

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *