Κραυγή αγωνίας από τον πρόεδρο των Μηχανοτρατών Μηχανιώνας: “Αν συνεχίσουμε έτσι θα τρώμε εισαγόμενα ψάρια από τρίτες χώρες”

«Αν συνεχίσουμε έτσι θα τρώμε εισαγόμενα ψάρια από τρίτες χώρες».
Με αυτήν τη φράση ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Μηχανοτρατών Νέας Μηχανιώνας, Κώστας Νταουλτζής, περιγράφει στη Voria.gr τη δεινή κατάσταση που έχει περιέλθει η αλιεία στη χώρα μας, στο περιθώριο της επίσκεψης της Επιτροπής Αλιείας από ευρωβουλευτές στη Θεσσαλονίκη με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Σάκη Αρναούτογλου.
Το πρόβλημα με τα τουρκικά αλιευτικά σκάφη φαίνεται πως έχει φτάσει στο απροχώρητο για τους Έλληνες αλιείς, κάτι το οποίο οι εκπρόσωποι των αλιέων έθεσαν στους ευρωβουλευτές.
Την ίδια ώρα, ο απαρχαιωμένος αλιευτικός στόλος της Ελλάδας αδυνατεί ελλείψει επιδοτήσεων να ανταγωνιστεί τα εκσυγχρονισμένα αλιευτικά σκάφη των Τούρκων, με την ελληνική ιχθυαγορά να αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα.
Όπως δήλωσε ο Σάκης Αρναούτογλου, «είναι υποχρέωση της Ευρώπης να ενσκήψει πάνω από τα προβλήματα της αλιείας», λέγοντας πως όσα άκουσε και είδε η επιτροπή κατά την επίσκεψή της θα μεταφερθούν στις Βρυξέλλες. Μάλιστα, όπως είπε, το 2026 οι άνθρωποι της αλιείας θα βρεθούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να θέσουν τα αιτήματά τους.Βουνό ο ανταγωνισμός από τρίτες χώρες
Όπως τόνισε ο Κώστας Νταουλτζής «η ανταγωνιστικότητα από τον τουρκικό αλιευτικό στόλο είναι φοβερή».
«Λόγω περιορισμένης έκτασης, τα διεθνή ύδατα έχουν καταληστευθεί από τους γείτονες αλιείς, με αποτέλεσμα να έχουμε εγκλωβιστεί στα χωρικά μας ύδατα που είναι και πολύ λίγα, στα έξι μίλια, και με τις απαγορεύσεις που ισχύουν απομένουν τρία μίλια για τους Έλληνες αλιείς», αναφέρει χαρακτηριστικά, αφού όπως λέει για 150 σκάφη ο χώρος είναι ελάχιστος.
Βέβαια προβλήματα με αλιείς τρίτων χωρών δεν έχει μόνο η Ελλάδα, αφού ανάλογο ζήτημα αντιμετωπίζουν η Ισπανία, η Ιταλία και η Μάλτα με τα αλιευτικά σκάφη των χωρών της Βόρειας Αφρικής.
Την ίδια ώρα τα ιχθυαποθέματα επηρεάζονται όπως λέει από την αύξηση της θερμοκρασίας του νερού, αλλά και από την έντονη σεισμική δραστηριότητα, προσθέτοντας ένα ακόμα εμπόδιο στην ελληνική αλιεία.
Σαν να μην έφτανε αυτό, ζήτημα προκύπτει και με την τεχνολογική υπεροχή του τουρκικού στόλου σε σχέση με τον ελληνικό.
«Οι στόλοι που είναι εντός Μεσογείου, τόσο εκτός Ευρώπης όσο και οι ευρωπαϊκοί στόλοι, έχουν προκαλέσει πρόβλημα αφού εκσυγχρονίζονται συνεχώς και εμείς έχουμε μείνει με παλιές μηχανές και δεν μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε πλέον», λέει ο κ. Νταουλτζής, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2000 έχει σταματήσει να επιδοτείται η ανανέωση του στόλου των σκαφών ιδίως για τις μηχανότρατες.
«Πρέπει να υπάρξει αντίδραση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αλιεία. Χωρίς στήριξη τουλάχιστον στους Έλληνες αλιείς ο χρόνος ζωής του κλάδου είναι πολύ μικρός. Μιλάμε για πλήρη διάλυση της ελληνικής αλιείας έως το 2030», ανέφερε ο εκπρόσωπος των αλιέων γρι γρι Δημήτρης Παγώνης.